Stickerverkoop Rode Kruis-Vlaanderen spectaculair gestart

Met minister-president Bourgeois, Fanny Kiekeboe, heel wat vrijwilligers, 250 schoolkinderen én een helikopter!

Fanny Kiekeboe vloog vandaag met de Sea King helikopter mee en werd boven het strand van Bredene ‘gewinched’. Zij heeft de allereerste sticker van 2017 verkocht aan minister-president Geert Bourgeois.

‘Ik ben heel blij dat ik deze stickeractie op gang mag trekken’, zegt de minister-president, ‘Het belang ervan voor de Vlaming is niet te onderschatten: met de sticker maken we Vlaanderen sterker. Want hoe meer mensen een (gratis!) eerste hulpopleiding kunnen volgen of geholpen kunnen worden met ambulances of verzorgingsmateriaal van het Rode Kruis – hoe beter. Tevens maken we door de sticker te kopen samen werk van een warm Vlaanderen’, aldus de minister-president.

Het stranddecor voor deze sticker is niet toevallig gekozen. Er staan deze zomer allerlei kustacties gepland om de 40ste verjaardag van de Kiekeboes te vieren’, aldus Kiekeboe-tekenaar Merho ‘Zo zal er een heuse Kiekeboes expo openen in Wenduine en zal er veel te beleven zijn in en rond de verschillende badplaatsen’.

De lokale Rode Kruisafdeling van Bredene was er uiteraard ook bij op 27 april, net als enkele scholen van de kustgemeente. Leerlingen kregen een rondleiding in de ambulances en interventievoertuigen van de provincie West-Vlaanderen.

An Luyten 0471 62 29 70, Rode Kruis-Vlaanderen
Over Rode Kruis-Vlaanderen

Rode Kruis-Vlaanderen is een onafhankelijke non-profit organisatie die via het Belgische Rode Kruis deel uitmaakt van de Internationale Rode Kruis- en Rode Halve Maanbeweging. Onze missie? Opkomen voor kwetsbare mensen in binnen- en buitenland, ziekenhuizen bevoorraden met veilige bloedproducten, optimaal hulp verlenen bij een ramp of crisissituatie en het stimuleren van zelfredzaamheid zodat mensen elkaar kunnen helpen in geval van fysieke of mentale nood. Hiervoor doen we maximaal beroep op vrijwilligers én zetten we sterk in op wetenschappelijk onderzoek zodat wat we doen ook écht impact heeft.

Rode Kruis-Vlaanderen. Helpt Helpen.

Rode Kruis-Vlaanderen
Motstraat 40